luni, 23 septembrie 2013

Tarotul, o oglindă către sufletul nostru


« Am descoperit Tarotul pe vremea când eram încă adolescent. Mă fascina aura misterioasă ce plana asupra acestui joc de cărți, istoria sa intrigantă, și, eram convins că cel care deținea cheia acestui joc misterios putea primi răspunsurile așteptate la întrebările cele mai dureroase, la enigmele de nerezolvat. Anii treceau și din ce în ce mai des mă regăseam în fața acestui ciudat joc de cărți, în cele mai diverse momente ale vieții. Se înfățișa înaintea mea ca o carte secretă, carte pe care o răsfoiam cu respect, prudentă și recunoștință. 
Răspunsurile pe care le primeam însă nu mă mulțumeau. Poate că nu le intelegeam sau poate că nu dețineam codul necesar. Apoi, într-o zi, destinul ia o cu totul altă întorsătură. 
Când aproape că renunțasem să-i mai descifrez limbajul, am început să simt ceea ce Tarotul voia de fapt să-mi spună. Am înțeles dintr-o data că acesta mă respecta mult prea mult pentru a răspunde întrebărilor mele. Îmi respecta libertatea și, asemenea unui mare maestru, mă acompania pe drumul meu, atenționându-mă de fiecare data atunci când mă îndepărtăm prea mult de voința inimii. Personajele, decorurile, culorile și toate simbolurile regăsite în aceste cărți erau veritabile indicatoare pe drumul ce ducea spre evoluția conștiintei. 
Departe de a mă închide în trecut sau de a-mi crea iluzii în viitor, Tarotul îmi arăta prezentul și prezența de sine ! Departe de a-mi da răspunsurile căutate, acesta mă interoga ! Am înțeles atunci că Tarotul este o carte a înțelepciunii, că fiecare arcana, culoare, simbol prezent aici este. Tarotul ne permite să intrăm în contact cu noi înșine.»
Fragment din cartea «Tarot l'Enchanteur », Georges Colleuil, editura Dangles, 2011


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu